بهترین آبمیوه ها برای کاهش فشارخون

دکتر خدیجه رحمانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره آب میوه هایی که به کاهش فشارخون کمک می کنند، گفت:« آب انار،آب زرشک ،آب چغندر، آب آلبالو ، آب مرکبات، آب گریپ فروت می توانند در کنترل فشارخون کمک کننده باشند.البته اگر فردی داروی کنترل فشارخون مصرف می کند نباید از آب گریپ فروت استفاده کنند چون با اثرات داوها تداخل دارد.البته مصرف هرازگاهی آن اشکالی ندارد اما اگر به صورت روزانه برای کنترل فشارخونشان بخواهند مصرف کنند ممنوعیت دارد.»


این کارشناس تغذیه تاکید کرد:« افرادی که در معرض ابتلا به فشارخون هستند و زمینه ژنتیکی ابتلا به این بیماری را دارند و یا افرادی که فشارخونشان لب مرز است یعنی فشار سیستول یا ماکزیمم آنها بالای ۱۲ الی ۱۳ و نه دهم است و فشار مینیمم آنها بین ۸ الی ۸ ونه دهم است و در معرض ابتلا هستند بهتر است از این مواد غذایی و آبمیوه ها برای پیشگیری از ابتلا به فشارخون بالا استفاده کنند البته چون آبمیوه ها حاوی قند هستند دقت کنند در مصرف آن زیاده روی نکنند. اگر روزانه سه واحد میوه مصرف می کنند یک واحد آن آبمیوه باشد.»


وی با بیان اینکه مصرف میوه ها بهتر از آب میوه ها است، گفت:« تمام میوه ها حاوی مقداری از آفت کش ها و سموم هستند بنابراین آب میوه ها نسبت به میوه ها حاوی میزان بیشتری سموم هستند.»


وی از زرشک به عنوان یک میوه عالی برای کنترل فشارخون نام برد و گفت:« معمولا مصرف زرشک دربرنامه غذایی مردم مشهدی در کنار غذاهایشان وجود دارد که باید توصیه کنیم تمامی افراد در کنار تمامی غذاها از زرشک استفاده کنند.»


وی درباره تاثیر بسزای انار در کنترل و کاهش فشارخون گفت:« بیشتر از ۷۰ مطالعه تحقیقاتی درباره این میوه شده که نشان داده مصرف میوه کامل آن می توانند به کنترل فشارخون کمک کننده باشد.»


salamatnews.com/news/272998

/ 0 نظر / 19 بازدید